Blogger templates

Saturday, January 15, 2011

Review Novel :: Impiana III & IV ::


* Impiana: Misteri Terbongkar + Impiana: Finale
( Picture from Encik Google )

TAJUK: IMPIANA, MISTERI TERBONGKAR + IMPIANA, FINALE
TULISAN: AIN MAISARAH
TERBITAN: PTS ONE

Biar aku olah sedikit buku nie duk cite pasai pe. Buat pengetahuan umum, buku nie sebenarnya merupakan sambungan Impiana I dan Impiana II. Kiranya macam buku Harry Potter laaa. Buku yang ada sekuel sekuel dia tuuu :D

Personally, bagi kau laaa kan. Sambungan buku nie memang best laaa. TERBAEK! Sebab berkurun aku tunggu sambungan Impiana I &II. Tapi, bagi sesiapa yang tak pernah baca Impiana I &II, then korang terlebih excited nak terus baca Impiana Misteri Terbongkar. Go ahead laaaaa. SEBAB sebab Kak Ain Maisarah nie buat kita paham tuu even kau tak penah baca Impiana I & II. CUMA........ Kau tak laa feeling sangat baca novel nie der! Kau baca laa buku Impiana I sampai yang Finale, baru syokkk!!! :D

Kak Ain memang best laaa. Penulisan beliau buat aku tak sabar nak tahu sambungan cite Impiana I dan II. Betapa excitednya aku duk cari buku nie keliling kota dan desa. Last last, aku jumpa kat MPH Alamanda. Tyme tuu aku senyum sumbing sampai ke telinga der! Haha :D

Kalau korang nak best lagi kan, korang beli laaa novel Impiana yang duk aku promote tuu dalam pek kombo cam gambo kat bawah nie
...
..
.

* Pek kombo Impiana Misteri Terbongkar+ Impiana Finale :)

Memang cun laa gaya packing novel nie! Masyukk!! Cun pon memang cun laaa kan. Siap ada novel comel Farah dan Fahrin tuuu :D
Nak tahu sapa Farah dengan Fahrin tuuu, korang beli laaa Impiana I sampai laa Impiana Finale    nie.

Sinopsis pasai novel nie:: Cerita penyiasatan yang buat aku tertunggu jawapannya. Banyak adegan saspen yang aku tak sangka sangka. Best gak lau jadi movie! Hehehe. Nama nama watak buat aku boleh bayangkan muka pelakon novel nie. Sebagai contoh : Fasharina yang digelar Fasha. Confirm confirm aku bayangkan muka Fasha Sanda kot. Haha ;p
Nama lain macam Fazura, Linda Ratfar dan macam macam nama yang best lagi :)
Gaya penulisan Kak ain pon sedap jew untuk remaja macam aku baca. Hehehe ;p

Info info:: Kalau korang nak lagi best, beli laa buku Aku Mahu daripda Kak Ain nie. Semua buku hasil tangan beliau aku suka :D

p/s: Aku umur da dekat 20 tahun tapi still baca novel+ buku bebudak ribena! Ada aku kisah?? ;p





5 comments:

  1. macam best. :)

    http://gedungrasa.blogspot.com/2011/01/pertandingan-apa-itu-kitar-semula.html

    ReplyDelete
  2. Hai Hai Hai,

    Apa khabar kanak-kanak Ribena yang 20an. Hehehe.
    Hei, Kak Ain sudahpun 29an tahun ini, remaja dihati. Okaylah tu.

    Kak Ain ucapkan terima kasih kerana sudi baca buku Kak Ain dan tulis dalam blog.

    Semoga Cik Leya, muda remaja sentiasa!

    ReplyDelete
  3. - Kak Ain, Hai hai hai jugak!

    Tersangat excited tengok Kak Ain komen blog kita :D

    Thanx a lot Kak Ain :)

    Buku Kak Ain semua seronok belaka! Suka3!

    Sayang Kak Ain :)

    ReplyDelete
  4. suke baca novel RAM :) tp nak cari gak la novel ni heheh.. btw, anda di tag :DD tgk sini tau http://zetlife-journey.blogspot.com/2011/01/contest-blog-paling-cantik-comel-dan.html

    ReplyDelete
  5. betul3 :) ceronok baca buku kak ain . cemua best gila. x bleh ditandingi novel2 lain.

    ReplyDelete